måndag 1 februari 2010

Måndagen den 1 februari 2010


Jag har varit på några dagars skidsemester med familjen och är nu åter i tjänst. Semestern bjöd inte på några öl sensationer utan förlöpte i stilla familjestil dock hade jag med några hemma bryggda öl från bryggningen den 6:e januari. Ja inte så dåligt om jag får säga det själv.
Men på bryggeriet har det varit full fart och i torsdags lanserade vi våran nya ekologiska öl, Spendrups premium lager ekologisk 5,0. Det har varit en lång resa som nu äntligen såg dagens ljus. Och vad kan passa bättre än att lansera denna öl vid årets kock galan i Globen. Där hantverk möter hantverk?! Spendrups premium lager Ekologisk är bryggt med Svenskt kravodlat ekologiskt malt och med en ekologiskt odlad aromhumle från Tyskland. Humlen är en exklusiv aromhumle sort vid namn Smaragd. Den balanserar upp maltkroppen mycket väl. Hoppas den väl skall smaka!
I förra veckan så var även Norrskens ungdomarna på besök igen och fick följa bryggningen från vörtkokning till jästning av brygden och så fick de slita lite med draven också J även denna gång fick Calle hålla fanan högt eftersom jag var på semester! Tack.

Igår när jag läste DN blev jag mycket glad! Kolla länken så förstår ni!

http://www.dn.se/mat-dryck/dryck/den-svenska-olen-ar-bast-i-var-1.1036619

och idag började försäljningen av Pistonhead Spring Edition! Finfina grejer! I alla fall enligt mig och DN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar