onsdag 16 december 2009

Sista droppen...

Då var den sista julölstanken tömd! Det är en vecka kvar till julafton och sista droppen julöl lämnade filtret i förmiddags. Det betyder inte att vi inte har något julöl kvar på bryggeriet, men mitt jobb är gjort och nu återstår bara resan kvar till allas julbord!

Jag pratade tidigare om att sammanfatta alla ölskribenters recensioner men väntar några dagar till så jag får med alla. Hitintills ser det i alla fall bra ut för Spendrups öl och jag är mycket nöjd med omdömena (nästan alla i alla fall).
Annars har dagen varit väldigt varierande i all snö! Mål och strategi arbete för 2010, PU-samtal, provsmakning och lite planering av bryggningen i julhelgen hann jag också med!
I läskberedningen jobbar vi med att förbättra arbetsmiljön, genom att bygga en ny plattform till tanktopparna, vilket var det första projektet jag tog tag i idag. Gjorde även receptet till en ny ölsort (kommer blogga om den en annan gång när den blir officiell eller lite innan ;-) ).

Imorgon skall jag hålla en ölprovning för ett företag på Lidingö. I dessa tider är det naturligtvis julöls provningar som gäller men jag hade tänkt att köra en provning av Mariestads familjen dvs. börja med en Export där efter prima lager, porter och julbrygd. De blir intressant eftersom det finns mycket att berätta om de olika malt, humle och jäst sorter vi använder, för att inte tala om de helt olika smakprofilerna. Det är väldigt roligt att berätta om något man brinner för!

1 kommentar:

  1. Hej du,

    Vad trevligt att du nämner läskberedningen där vi tillverkar så många smaskiga produkter!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera